Первая экспериментальная типография
Перша
зразкова
друкарня
У чому різниця кольорів RGB і CMYK?
Новини
У чому різниця між оптовими та роздрібними замовленнями у поліграфії? Як поліграфія допомагає у розвитку бізнесу? Переваги листового офсетного друку Про що варто знати автору під час друку книг? У чому різниця кольорів RGB і CMYK? Друк фірмового меню Що таке ліфлет? З наступаючим Різдвом Христовим 2022 Цікава перфорація Рекламний плакат Future Book Forum З наступаючим Новим роком 2022 Часті помилки у дизайні поліграфічної продукції Які існують види кольоропроби? Як зробити рекламну брошуру ефективною? Що таке постдрукарська обробка і для чого вона потрібна? Нам 20 років! Шкали в офсетному друку Як привернути увагу до свого продукту Дизайн поліграфії Біговка у поліграфії Сенсорна книга 10 способів читати частіше та більше Газети Газета, яка виходить раз на чотири роки Акліматизація паперу Відкритий корінець Крейдований папір Принтери Перший книжковий супермаркет України Підготовка макету до друку Найбільший книжковий ринок у Харкові Book and Bed Чому важливо читати паперові книги? Лакування Вторинна переробка паперу Історія друку нот Палітурка Графічний дизайнер Дизайнерський папір та офсетний друк Унікальна бібліотека у Харкові Умовний друкований лист Книги-скульптури Книга з термочутливими сторінками Підводна бібліотека Самоклеюча плівка для друку Розмальовки Навчально-інструктивні плакати Нестандартні замовлення ТОП-3 поради від Першої експериментальної друкарні Розмальовки-антистрес Яка різниця між RGB та CMYK Культові журнали для чоловіків Перший журнал Книггери Виробничий процес Pantone ЧОМУ КНИГА – НАЙКРАЩИЙ ПОДАРУНОК Переваги звернення до друкарні HoReCa З Новим 2021 роком, дорогі друзі! Шрифти у поліграфії Кругління кутів Типологія журналів ЯК ВИГОТОВЛЯЮТЬ ФОРЗАЦИ? Періодичний друк Книги, як меблі Якість друку в поліграфії Виробництво паперу для поліграфії Постдрукарські процеси Book Nooks Факти про книги ТОП 5 лайфхаків від Першої експериментальної друкарні Найкультовіші плакати світу Книжкові іновації Про блокноти Трохи про науку ТОП 10 осінніх ідей від Першої експериментальної друкарні Найкрасивіші бібліотеки Парижа Кристалізовані Книги Книжки-іграшки Нам 19 років! «Наша крихка природна спадщина» Forbes Незвичайні книжкові рекорди з «Книги рекордів Гіннесса» Світ, в якому ми живемо Що таке dos-à-dos Дитячі журнали 20го століття Жіночі глянцеві журнали. Історія, світові тенденції. Поясні книги Осінні книжкові виставки Європи Доставка від нашої друкарні Наймініатюрніша кругла книга у світі Нова ниткошвейка А3 формата! Термоклейове кріплення Конгрев Оригінальні ідеї Історія створення блокнота Скільки в Україні читачів? Про безпеку нашого виробництва:) Трохи історії про книги Музеї книг Про листівки Корисні поради Глянець в інтер'єрі Як себе розважити влітку Цікаві пантони Drupa Про гроші Полиграфія влітку! Інтернет та поліграфія Термоклей+нитка Буккросинг ТОП – 5 🔥 популярних кольорів в поліграфії Суперкнига Про корінець Лавки-книги Друк блокнотів Календарі 2021 Найнезвичайніші книжки Львівський межнародний BookForum 2020 Про планування Про кольоропробу CMYK Розвиток світової поліграфії Перші друкарні Харкова Штанцформа для висічки Як правильно скласти технічне завдання Що таке трепінг З історії м'якого палітурки на скобі (тип 1) 5 способів, як захопити дітей читанням! Найдорожча книга у світі Що таке оверпрінт? Першій експериментальній друкарні 18 років! 19 ВЕРЕСНЯ 2018 ПЕРШІЙ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНій ДРУКАРНІ буде 17 РОКІВ! 16 років Першій експериментальній друкарні! Перша експериментальна друкарня закупила та встановила нове обладнання Перша експериментальна друкарня встановила нове обладнання Перша експериментальна друкарня святкує 15 років!
						

У чому різниця кольорів RGB і CMYK?

При розробці дизайну поліграфії одним із важливих моментів є колірна модель. Напевно, ви хоча б раз у житті помічали, що кольори однієї і тієї ж картинки на друкованому матеріалі виглядають трохи інакше, ніж на моніторі. Це зумовлено різними моделями побудови тонів – RGB та CMYK.

Розробка дизайну виключно для діджитал-видань не викликає цієї проблеми. На всіх електронних девайсах тони відображаються приблизно однаково (залежить від налаштувань та можливостей кожного екрана) – у режимі RGB. Але коли виникає потреба друку, відтінки створюються відповідно до моделі CMYK. Щоб не допустити спотворення палітри, важливо знати і розуміти різницю між цими двома просторами: що позначають абревіатури, як і коли використовувати ту чи іншу модель, як створити ідеальний колірний збіг.

Особливості колірної моделі RGB

Червоний, зелений, синій – так розшифровується англійська абревіатура RGВ (red, green, blue). Модель отримує ці кольори як базові, їх різні комбінації у певній кількості народжують всі інші відтінки.

Так, щоб отримати жовтий колір, потрібно просто змішати у потрібних пропорціях червоний та зелений. Для блакитного використовують поєднання зеленого з синім. Звичайно, на практиці це складніше, але комп’ютерні монітори знають, як грамотно перемішувати адитивні кольори для отримання всієї багатої палітри. RGВ дозволяє отримати найширший спектр кольорів, саме тому він є стандартною моделлю. Комбінацією всього трьох основних тонів можна досягти точного відображення будь-якого кольору.

Колірна модель RGB використовується переважно на електронних носіях. Дану палітру використовують як сучасні монітори з неймовірною якістю, так і старі ЕЛТ-телевізори. У більшості графічних редакторів використовується ця модель. Тому під час створення електронного макета поліграфії варто бути обережним.

Що таке модель CMYK?

Зовсім інший принцип роботи у моделі CMYK, яка розшифровується блакитним, пурпурним (магентом), жовтим і чорним кольорами. На відміну від адитивних тонів RGB тут використовуються швидше субтрактивні кольори.

Відмінність двох моделей очевидна. При комбінуванні палітри RGB у результаті виходить найчистіший результат – білий. CMYK діє навпаки: оскільки всі кольори тут віднімаються, чим більше їх змішується, тим темніше виходить результат.

Змішування жовтого та магента (а за фактом – віднімання жовтого з магента) дає червоний колір, жовтого та блакитного – зелений. Оскільки модель CMYK має діаметрально протилежний принцип роботи і чотири кольори в основі замість трьох, при друкуванні зображення, складеного в моделі RGB, принтером, що підтримує CMYK, звичайно, вилізуть усі розбіжності.

Папір – поверхня, здатна до відображення світлових променів. Тому набагато зручніше рахувати кількість відбитого світла, а не поглиненого. Таким чином, віднімання з білого трьох тонів RGB дає трійку відтінків CMYK, за винятком чорного.

Ця модель використовується більшістю великих типографій. Тому якщо ви приносите готовий макет у моделі RGB, дизайнери, як правило, «підганяють» кольори таким чином, щоб на виході вийшов саме той варіант, який вам потрібний на панелі.

Яку модель використовувати під час створення макету?

Відповідь це питання залежить від цього, що ви проектуєте, навіщо цей макет призначений. Для електронних носіїв завжди краще використовувати палітру RGB, графічний дизайн завжди краще виглядає в поєднанні кольорів.

Якщо виріб призначений для друку, використовується панель CMYK. Однак немає потреби спочатку працювати в рамках даної моделі. У більшості випадків можлива грамотна конвертація однієї палітри в іншу, яка проводиться після закінчення роботи з дизайном та перед надходженням на друк у друкарню.

Однак все залежить від того, яка саме колірна гама у ваших виробів. Якщо в оформленні використовується багато сірого та чорного кольорів, краще відразу проектувати дизайн у режимі CMYK. При використанні RGB і без конвертації він може йти в рожевий та інші небажані відтінки.

Тепер ви знаєте, яку колірну модель необхідно обрати для створення дизайну. У будь-якому випадку, у «Першій експериментальній друкарні» вам розкажуть про всі нюанси і зроблять так, як все має виглядати.

scroll
  • У чому різниця кольорів RGB і CMYK?

    У чому різниця кольорів RGB і CMYK?

    При розробці дизайну поліграфії одним із важливих моментів є колірна модель. Напевно, ви хоча б раз у житті помічали, що кольори однієї і тієї ж картинки на друкованому матеріалі виглядають трохи інакше, ніж на моніторі. Це зумовлено різними моделями побудови тонів – RGB та CMYK.

    Розробка дизайну виключно для діджитал-видань не викликає цієї проблеми. На всіх електронних девайсах тони відображаються приблизно однаково (залежить від налаштувань та можливостей кожного екрана) – у режимі RGB. Але коли виникає потреба друку, відтінки створюються відповідно до моделі CMYK. Щоб не допустити спотворення палітри, важливо знати і розуміти різницю між цими двома просторами: що позначають абревіатури, як і коли використовувати ту чи іншу модель, як створити ідеальний колірний збіг.

    Особливості колірної моделі RGB

    Червоний, зелений, синій – так розшифровується англійська абревіатура RGВ (red, green, blue). Модель отримує ці кольори як базові, їх різні комбінації у певній кількості народжують всі інші відтінки.

    Так, щоб отримати жовтий колір, потрібно просто змішати у потрібних пропорціях червоний та зелений. Для блакитного використовують поєднання зеленого з синім. Звичайно, на практиці це складніше, але комп’ютерні монітори знають, як грамотно перемішувати адитивні кольори для отримання всієї багатої палітри. RGВ дозволяє отримати найширший спектр кольорів, саме тому він є стандартною моделлю. Комбінацією всього трьох основних тонів можна досягти точного відображення будь-якого кольору.

    Колірна модель RGB використовується переважно на електронних носіях. Дану палітру використовують як сучасні монітори з неймовірною якістю, так і старі ЕЛТ-телевізори. У більшості графічних редакторів використовується ця модель. Тому під час створення електронного макета поліграфії варто бути обережним.

    Що таке модель CMYK?

    Зовсім інший принцип роботи у моделі CMYK, яка розшифровується блакитним, пурпурним (магентом), жовтим і чорним кольорами. На відміну від адитивних тонів RGB тут використовуються швидше субтрактивні кольори.

    Відмінність двох моделей очевидна. При комбінуванні палітри RGB у результаті виходить найчистіший результат – білий. CMYK діє навпаки: оскільки всі кольори тут віднімаються, чим більше їх змішується, тим темніше виходить результат.

    Змішування жовтого та магента (а за фактом – віднімання жовтого з магента) дає червоний колір, жовтого та блакитного – зелений. Оскільки модель CMYK має діаметрально протилежний принцип роботи і чотири кольори в основі замість трьох, при друкуванні зображення, складеного в моделі RGB, принтером, що підтримує CMYK, звичайно, вилізуть усі розбіжності.

    Папір – поверхня, здатна до відображення світлових променів. Тому набагато зручніше рахувати кількість відбитого світла, а не поглиненого. Таким чином, віднімання з білого трьох тонів RGB дає трійку відтінків CMYK, за винятком чорного.

    Ця модель використовується більшістю великих типографій. Тому якщо ви приносите готовий макет у моделі RGB, дизайнери, як правило, «підганяють» кольори таким чином, щоб на виході вийшов саме той варіант, який вам потрібний на панелі.

    Яку модель використовувати під час створення макету?

    Відповідь це питання залежить від цього, що ви проектуєте, навіщо цей макет призначений. Для електронних носіїв завжди краще використовувати палітру RGB, графічний дизайн завжди краще виглядає в поєднанні кольорів.

    Якщо виріб призначений для друку, використовується панель CMYK. Однак немає потреби спочатку працювати в рамках даної моделі. У більшості випадків можлива грамотна конвертація однієї палітри в іншу, яка проводиться після закінчення роботи з дизайном та перед надходженням на друк у друкарню.

    Однак все залежить від того, яка саме колірна гама у ваших виробів. Якщо в оформленні використовується багато сірого та чорного кольорів, краще відразу проектувати дизайн у режимі CMYK. При використанні RGB і без конвертації він може йти в рожевий та інші небажані відтінки.

    Тепер ви знаєте, яку колірну модель необхідно обрати для створення дизайну. У будь-якому випадку, у «Першій експериментальній друкарні» вам розкажуть про всі нюанси і зроблять так, як все має виглядати.

© 2009-2024 Перша зразкова друкарня
developer