У чому різниця кольорів RGB і CMYK?
При розробці дизайну поліграфії одним із важливих моментів є колірна модель. Напевно, ви хоча б раз у житті помічали, що кольори однієї і тієї ж картинки на друкованому матеріалі виглядають трохи інакше, ніж на моніторі. Це зумовлено різними моделями побудови тонів – RGB та CMYK.
Розробка дизайну виключно для діджитал-видань не викликає цієї проблеми. На всіх електронних девайсах тони відображаються приблизно однаково (залежить від налаштувань та можливостей кожного екрана) – у режимі RGB. Але коли виникає потреба друку, відтінки створюються відповідно до моделі CMYK. Щоб не допустити спотворення палітри, важливо знати і розуміти різницю між цими двома просторами: що позначають абревіатури, як і коли використовувати ту чи іншу модель, як створити ідеальний колірний збіг.
Особливості колірної моделі RGB
Червоний, зелений, синій – так розшифровується англійська абревіатура RGВ (red, green, blue). Модель отримує ці кольори як базові, їх різні комбінації у певній кількості народжують всі інші відтінки.
Так, щоб отримати жовтий колір, потрібно просто змішати у потрібних пропорціях червоний та зелений. Для блакитного використовують поєднання зеленого з синім. Звичайно, на практиці це складніше, але комп’ютерні монітори знають, як грамотно перемішувати адитивні кольори для отримання всієї багатої палітри. RGВ дозволяє отримати найширший спектр кольорів, саме тому він є стандартною моделлю. Комбінацією всього трьох основних тонів можна досягти точного відображення будь-якого кольору.
Колірна модель RGB використовується переважно на електронних носіях. Дану палітру використовують як сучасні монітори з неймовірною якістю, так і старі ЕЛТ-телевізори. У більшості графічних редакторів використовується ця модель. Тому під час створення електронного макета поліграфії варто бути обережним.
Що таке модель CMYK?
Зовсім інший принцип роботи у моделі CMYK, яка розшифровується блакитним, пурпурним (магентом), жовтим і чорним кольорами. На відміну від адитивних тонів RGB тут використовуються швидше субтрактивні кольори.
Відмінність двох моделей очевидна. При комбінуванні палітри RGB у результаті виходить найчистіший результат – білий. CMYK діє навпаки: оскільки всі кольори тут віднімаються, чим більше їх змішується, тим темніше виходить результат.
Змішування жовтого та магента (а за фактом – віднімання жовтого з магента) дає червоний колір, жовтого та блакитного – зелений. Оскільки модель CMYK має діаметрально протилежний принцип роботи і чотири кольори в основі замість трьох, при друкуванні зображення, складеного в моделі RGB, принтером, що підтримує CMYK, звичайно, вилізуть усі розбіжності.
Папір – поверхня, здатна до відображення світлових променів. Тому набагато зручніше рахувати кількість відбитого світла, а не поглиненого. Таким чином, віднімання з білого трьох тонів RGB дає трійку відтінків CMYK, за винятком чорного.
Ця модель використовується більшістю великих типографій. Тому якщо ви приносите готовий макет у моделі RGB, дизайнери, як правило, «підганяють» кольори таким чином, щоб на виході вийшов саме той варіант, який вам потрібний на панелі.
Яку модель використовувати під час створення макету?
Відповідь це питання залежить від цього, що ви проектуєте, навіщо цей макет призначений. Для електронних носіїв завжди краще використовувати палітру RGB, графічний дизайн завжди краще виглядає в поєднанні кольорів.
Якщо виріб призначений для друку, використовується панель CMYK. Однак немає потреби спочатку працювати в рамках даної моделі. У більшості випадків можлива грамотна конвертація однієї палітри в іншу, яка проводиться після закінчення роботи з дизайном та перед надходженням на друк у друкарню.
Однак все залежить від того, яка саме колірна гама у ваших виробів. Якщо в оформленні використовується багато сірого та чорного кольорів, краще відразу проектувати дизайн у режимі CMYK. При використанні RGB і без конвертації він може йти в рожевий та інші небажані відтінки.
Тепер ви знаєте, яку колірну модель необхідно обрати для створення дизайну. У будь-якому випадку, у «Першій експериментальній друкарні» вам розкажуть про всі нюанси і зроблять так, як все має виглядати.
У чому різниця кольорів RGB і CMYK?
При розробці дизайну поліграфії одним із важливих моментів є колірна модель. Напевно, ви хоча б раз у житті помічали, що кольори однієї і тієї ж картинки на друкованому матеріалі виглядають трохи інакше, ніж на моніторі. Це зумовлено різними моделями побудови тонів – RGB та CMYK.
Розробка дизайну виключно для діджитал-видань не викликає цієї проблеми. На всіх електронних девайсах тони відображаються приблизно однаково (залежить від налаштувань та можливостей кожного екрана) – у режимі RGB. Але коли виникає потреба друку, відтінки створюються відповідно до моделі CMYK. Щоб не допустити спотворення палітри, важливо знати і розуміти різницю між цими двома просторами: що позначають абревіатури, як і коли використовувати ту чи іншу модель, як створити ідеальний колірний збіг.
Особливості колірної моделі RGB
Червоний, зелений, синій – так розшифровується англійська абревіатура RGВ (red, green, blue). Модель отримує ці кольори як базові, їх різні комбінації у певній кількості народжують всі інші відтінки.
Так, щоб отримати жовтий колір, потрібно просто змішати у потрібних пропорціях червоний та зелений. Для блакитного використовують поєднання зеленого з синім. Звичайно, на практиці це складніше, але комп’ютерні монітори знають, як грамотно перемішувати адитивні кольори для отримання всієї багатої палітри. RGВ дозволяє отримати найширший спектр кольорів, саме тому він є стандартною моделлю. Комбінацією всього трьох основних тонів можна досягти точного відображення будь-якого кольору.
Колірна модель RGB використовується переважно на електронних носіях. Дану палітру використовують як сучасні монітори з неймовірною якістю, так і старі ЕЛТ-телевізори. У більшості графічних редакторів використовується ця модель. Тому під час створення електронного макета поліграфії варто бути обережним.
Що таке модель CMYK?
Зовсім інший принцип роботи у моделі CMYK, яка розшифровується блакитним, пурпурним (магентом), жовтим і чорним кольорами. На відміну від адитивних тонів RGB тут використовуються швидше субтрактивні кольори.
Відмінність двох моделей очевидна. При комбінуванні палітри RGB у результаті виходить найчистіший результат – білий. CMYK діє навпаки: оскільки всі кольори тут віднімаються, чим більше їх змішується, тим темніше виходить результат.
Змішування жовтого та магента (а за фактом – віднімання жовтого з магента) дає червоний колір, жовтого та блакитного – зелений. Оскільки модель CMYK має діаметрально протилежний принцип роботи і чотири кольори в основі замість трьох, при друкуванні зображення, складеного в моделі RGB, принтером, що підтримує CMYK, звичайно, вилізуть усі розбіжності.
Папір – поверхня, здатна до відображення світлових променів. Тому набагато зручніше рахувати кількість відбитого світла, а не поглиненого. Таким чином, віднімання з білого трьох тонів RGB дає трійку відтінків CMYK, за винятком чорного.
Ця модель використовується більшістю великих типографій. Тому якщо ви приносите готовий макет у моделі RGB, дизайнери, як правило, «підганяють» кольори таким чином, щоб на виході вийшов саме той варіант, який вам потрібний на панелі.
Яку модель використовувати під час створення макету?
Відповідь це питання залежить від цього, що ви проектуєте, навіщо цей макет призначений. Для електронних носіїв завжди краще використовувати палітру RGB, графічний дизайн завжди краще виглядає в поєднанні кольорів.
Якщо виріб призначений для друку, використовується панель CMYK. Однак немає потреби спочатку працювати в рамках даної моделі. У більшості випадків можлива грамотна конвертація однієї палітри в іншу, яка проводиться після закінчення роботи з дизайном та перед надходженням на друк у друкарню.
Однак все залежить від того, яка саме колірна гама у ваших виробів. Якщо в оформленні використовується багато сірого та чорного кольорів, краще відразу проектувати дизайн у режимі CMYK. При використанні RGB і без конвертації він може йти в рожевий та інші небажані відтінки.
Тепер ви знаєте, яку колірну модель необхідно обрати для створення дизайну. У будь-якому випадку, у «Першій експериментальній друкарні» вам розкажуть про всі нюанси і зроблять так, як все має виглядати.